Összes látogató:  9 111 636  fő
Mai látogató: 47  fő

Nyomtatható változat

ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÓ REPÜLŐS TÁRSAS UTAZÁSOKHOZ

 

A tájékoztató fontos információkat tartalmaz, az utazási szerződés melléklete, annak  elválaszthatatlan része, ezért kérjük, feltétlenül olvassa el. Megrendelő az utazási szerződés elfogadásával,  tudomásulvételével egyúttal az általános tájékoztatóban leírtakat is tudomásul veszi.

 

Utazási szerződés létrejötte

Az irodánk által szervezett programokra való jelentkezés kizárólag utazási szerződés megkötésével lehetséges. Az utazási szerződés szerződő felek egyező, közös akaratával jöhet létre. Utazási szerződés megkötésére egyik fél sem kötelezhető, a szerződő partner megválasztása, a  szerződéskötés szabadsága mindkét felet megilleti. Utazási szerződés aláírása történhet internetes foglalás esetén a megrendelő lapon lévő ikon kipipálásával, az e-mailen küldött visszaigazolás és mellékleteinek elfogadásával,  illetve a részvételi díj befizetésével. Az utazási szerződéshez Megrendelő nevére, értesítési címére telefonszámára, illetve a vele együtt utazók útiokmányban szereplő teljes  nevére, pontos születési dátumára, útiokmány számára és érvényességi idejére van szükség. Ezek hiányában utazási szerződés nem köthető. Amennyiben a foglaláson szereplő bármely utas foglaláskor érvényes útiokmánnyal még  nem rendelkezik, a hiányzó adatokat legkésőbb 30 nappal az út indulása előtt kérjük megadni. FONTOS! Mobiltelefonszám nélkül nem tudunk megrendelést elfogadni, tekintettel arra, hogy nem tudjuk elérni külföldön utasunkat, ha esetleg késik, nem találjuk vagy bajban van, segítségre szorul.  A  Megrendelő  adataiban történő változásról kérjük, értesítsék irodánkat, mert ennek elmaradása esetén - amennyiben szükség esetén el kell érnünk Megrendelőt és ez nem sikerül - irodánkat semmilyen felelősség nem terheli. Kiskorú személy megrendelésre,  utazási szerződés aláírására nem jogosult.

Megkötött utazási szerződéssel kapcsolatban bármilyen módosítást kizárólag az utazási szerződésen szereplő Megrendelő, vagy írásos meghatalmazottja intézhet. A foglalással kapcsolatban bármilyen információt csak a Megrendelő részére adunk ki foglalási szám alapján.

Internetes foglalások lemondása, módosítása kizárólag e-mailen, a foglalási számra hivatkozva lehetséges. Amennyiben szállodai elhelyezést is érintő lemondás történik, melynek következtében a foglaláson szereplő létszám és a hozzá kapcsolódó szobatípus is megváltozik, nem biztos, hogy az újonnan kialakult szobatípust biztosítani tudjuk. Ilyen esetben csak az adott szoba teljes lemondása oldható meg a teljes lemondásra vonatkozó lemondási feltételek mellett.

 

Részvételi díj

Minden programnál külön meghatározásra került, mit tartalmaz az alap részvételi díj. A meghirdetett kedvezmények mindig az alap részvételi díjból érvényesíthetők. Irodánk fenntartja magának a jogot arra, hogy bizonyos időszakokban akciókat, kedvezményes foglalási lehetőségeket hirdessen meg. Az adott kedvezmény, akciós ár mindig az akció meghatározott időtartama alatt, az akció leírásában meghatározott feltételek szerint érvényes. Az akciós időszakon kívül történt foglalásokra nem érvényesíthető.

 

Útiokmányok, vámszabályok

Progamjaink leírásában mindenütt jelezzük, hogy magyar állampolgároknak (életkortól függetlenül, gyermekeknek is!)  az utazáshoz milyen útiokmányra van szükségük. Kérjük, indulás előtt ellenőrizzék, hogy az utazáshoz szükséges érvényes útiokmány (útlevél, személyi igazolvány) birtokukban van-e. Az utazáshoz eredeti útiokmányra van szükség, színes fénymásolat nem megfelelő.  Érvényes útiokmánnyal nem rendelkező utas  nem tud utazáson részt venni. Azon utasunk, akit érvényes útiokmány hiánya miat nem tud elutazni, saját maga gondoskodik a repülőtérről való hazautazásáról,  ennek költségeit saját maga vállalja, részvételi díj  visszatérítésre nem jogosult.

Kérjük, tartsák be az adott országokra vonatkozó vámszabályokat.

 

Részvételi jegy

AZ UTAZÁSON VALÓ RÉSZVÉTEL KIZÁRÓLAG A KEN-EDI TRAVEL ÁLTAL KIÁLLÍTOTT RÉSZVÉTELI JEGGYEL LEHETSÉGES. A részvételi jegy lehet NYOMTATOTT vagy telefonra letöltött, ONLINE  változat. A részvételi jegyet utasaink a teljes részvételi díj kiegyenlítését követően kapják meg, melyet értesítést követően a foglalásból le tudnak tölteni. A részvételi jegyet a repülőtéren a Ken-Edi Travel munkatársának kérjük bemutatni. Ezt követően lehet a járatra checkolni.

 

A RÉSZVÉTELI JEGY A RAJTA SZEREPELŐ UTASOKAT JOGOSÍTJA UTAZÁSRA. A RÉSZVÉTELI JEGY A KEN-EDI TRAVEL ENGEDÉLYE NÉLKÜL MÁS SZEMÉLYEKRE ÁT  NEM RUHÁZHATÓ. Kérjük, fokozottan figyeljenek a részvételi jegy meglétére. Részvételi jegy nélkül az utazáson való részvétel nem lehetséges.

 

Általános tudnivalók repülővel történő utazásokhoz

 

A repülővel történő utazásoknál több dologra ügyelni kell, igyekeztünk összegyűjteni a legfontosabb általános  információkat, tudnivalókat:

 

Repülős utazásoknál a jegykezelés és a poggyászfelvétel általában a járat indulása előtt két órával kezdődik. A találkozási időpontot az utazásra jogosító részvételi jegyen szerepeltetjük.

A Check in pultok a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren (2A és 2B terminál) az indulási szinten találhatók. A Ken-Edi Travel munkatársa itt várja Önöket Ken-Edi Travel táblával, kérjük, itt jelentkezzenek az utazásra jogosító részvételi jeggyel, itt adjuk át a repülőjegyet. Kérjük, ügyeljenek arra, hogy a foglaláskor megadott nevek pontosan egyezzenek meg az útiokmányban szereplő névvel. Amennyiben az útiokmányban több utónév került feltüntetésre, azt a foglaláskor fel kell tüntetni. A megadott névnek az útiokmányban szereplő névvel PONTOSAN, TELJES EGÉSZÉBEN MEG KELL EGYEZNIE. Ha foglaláskor nem helyes nevet ad meg a megrendelő, később ez már csak a módosítás napján érvényes módosítási díjért tehető meg, illetve légitársaságtól függően egy bizonyos időn belül (általában 8-9 napon belül indulás előtt) módosításra már nincs lehetőség. A módosítási díjakról utazási szerződésünk  III/3. pontja rendelkezik.A repülőtéren módosításra, névátírásra nincs lehetőség! Abban az esetben, ha a foglaláskor megadott név, melynek alapján a repülőjegy kiállításra került, nem egyezik meg az útiokmányban szereplő névvel és emiatt utas nem tud elutazni, részvételi díj visszafizetésre, kártérítésre nem jogosult.

 

A jegykezeléshez szükséges a repülőjegy és az érvényes útiokmány. A jegykezeléskor kapják meg utasaink a végleges ülőhelyüket a repülőn. Az ülőhelyeket a légitársaság osztja el, a csoportok részére a helyeket általában egyben jelölik ki. Ülőhelyválasztásra nincs lehetőség. A jegykezeléskor megnézik a kézipoggyászok mennyiségét, ellenőrzik az esetleges túlsúlyt.

A kézipoggyászba érdemes csomagolni az utazás közben szükséges dolgokat, személyi és útiokmányokat, értékeket, illetve az olyan apróbb dolgokat, melyekre a repülőn szükségünk lehet. Folyadék legfeljebb 100 ml űrtartalmú tartályban szállítható. Az egyenként 100 ml-nél kisebb térfogatú tartályokat egy átlátszó, újrazárható, legfeljebb 1 liter térfogatú műanyag zacskóban kell elhelyezni. A repülőtéren vásárolhatók ilyen zacskók, de vannak olyan repülőterek, ahol ezt ingyen adják. Minden programunknál külön jelöljük, hogy az adott légitársaságnál milyen szabályok vonatkoznak a repülőre felvihető kézipoggyászra és a feladni kívánt csomagra. Kérjük, ezeket az előírásokat tartsák be. A megengedett súly túllépése esetén a légitársaság túlsúlydíjat szabhat ki, mely a helyszínen fizetendő. A beszállókártyát ezt követően adják ki. Amennyiben a repülőre felvinni kívánt kézipoggyász  nem felel meg a  légitársaság által kiadott szabályoknak (túl nehéz, túl nagy), akkor fel kell adni a feladandó csomaggal együtt. A  feladásra kerülő poggyászok összsúlya ebben az esetben sem haladhatja meg a meghatározott keretet, illetve ha meghaladja, pótdíj fizetendő. A feladandó bőröndbe értékes tárgyak elhelyezését nem javasoljuk. A check-in (jegykezelő) pult általában a repülőgép indulási ideje előtt 30-40 perccel bezár. Ezt követően érkező utasok felvétele a járatra már nem lehetséges.

 

A repülőjárat indulása előtt minden utas, illetve poggyász biztonsági ellenőrzésen esik át. Az utasok ruházatának és kézipoggyászának átvizsgálására a jegykezelés és az útlevél ellenőrzés után kerül sor.

Az ellenőrzőponton való áthaladáshoz ürítsék ki zsebeiket, vegyék le a felsőruházatukat (kabát, kardigán, blézer stb) és helyezzék ezeket az erre a célra kihelyezett műanyag tálcákba.

Az övet is le kell venni. A hordozható számítógépet, laptopot is ki kell venni a kézipoggyászból és külön műanyag tálcába kell helyezni. Az utasok detektoros kapun mennek át, a tálcán lévő holmikat átvilágítják. A tranzit területére belépő utas már elhagyta az ország területét, átesett a jegykezelésen, az útiokmány- és biztonsági ellenőrzésen. A tranzit területén ülőhelyek, kávézók, üzletek, WC-k állnak az utasok rendelkezésére. A beszállókapukat általában 20-30 perccel az indulási idő előtt nyitják meg. A tranzitban való tartózkodás időtartama alatt a kijelzőkön érdemes ellenőrizni a járathoz tartozó beszállító kapu számát, illetve azt, hogy a kapu merre található. Ne az utolsó pillanatban kezdjük el keresni, hogy az adott kapu merre található. Beszállításkor a beszállókártyára és az útiokmányra is szükség van.

A repülőgép ajtajában még ránéznek a beszállókártyára azért, hogy megmutassák, hol találjuk a helyünket.

Érkezés után a repülőtereken kijelzőkön lehet megnézni, hogy a járatra feladott csomagok melyik futószalagról vehetők át. A csomagokat érdemes ellenőrizni a szalagról való levétel után. Ha megsérült, elveszett stb. a helyszínen azonnal jelenteni kell, az esetről jegyzőkönyvet állítanak ki, a kárigényt a légitársaság felé kell benyújtani.

 

A 2015/1998 EU rendelet 4-C függeléke alapján az utasok nem tarthatnak maguknál és a kézipoggyászukban az alábbi tárgyakat:

 

a) lőfegyverek és lövedék kilövésére használt egyéb eszközök - a lövedék kilövése útján súlyos sérülés okozására felhasználható eszközök, valamint az ezekhez megtévesztésre alkalmas módon hasonlító eszközök, így különösen:

- minden típusú lőfegyver, például a pisztoly, a revolver, a puska, a sörétes puska,
- a valódi fegyverrel összetéveszthető játék fegyver, lőfegyver-utánzat és -imitáció,
- a lőfegyverek részei, kivéve a teleszkópos irányzékokat,
- sűrített levegővel vagy szén-dioxiddal működő fegyverek, például a pisztoly, a sörétes fegyver, a légpuska és a gázfegyver (BB pisztoly),
- a jelzőpisztoly és a rajtpisztoly,
- az íj, a számszeríj és a nyíl,
- a szigonypuska,
- a parittya és a hajítógép;

b) elkábító eszközök - a kifejezetten elkábításra vagy bénításra szolgáló eszközök, így különösen:

- a sokkolásra szolgáló eszközök, például a bénító vagy sokkoló lövedéket kilövő fegyver, az elektromos sokkoló-pisztoly és az elektromos sokkolóbot,
- az állatok bénítására vagy leölésére szolgáló eszközök,
- a másokat öntudatlanná vagy védekezésre képtelenné tevő vegyi anyagok, gázok és spray-k, például az önvédelmi spray, a paprikaspray, a kapszaicinspray, a könnygáz, a savas spray-k és az állatriasztó szerek;

c) hegyes végű vagy éles szélű tárgyak - a súlyos sérülés okozására felhasználható hegyes végű és éles szélű tárgyak, így különösen:

- a darabolásra szolgáló eszközök, például a fejsze, a balta és a bárd,
- a jégcsákány és a jégvágó,
- a borotvapenge,
- a sniccer,
- a 6 cm-nél hosszabb pengéjű kés,
- a forgástengelyétől mérve 6 cm-nél hosszabb pengéjű olló,
- a hegyes végű és az éles szélű harcművészeti eszközök,
- a kard és a szablya;

d) kéziszerszámok - a súlyos sérülés okozására vagy a légi jármű biztonságának veszélyeztetésére felhasználható szerszámok, így különösen:

- a feszítővas,
- a fúrógép és a fúrófej, beleértve a kábel nélküli, hordozható tápegységű fúrógépet is,
- a fegyverként használható, 6 cm-nél hosszabb pengéjű vagy tollú szerszámok, például a csavarhúzó és a véső,
- a fűrész, beleértve a kábel nélküli, hordozható tápegységű fűrészt is,
- a forrasztólámpa,
- a csapszeg- és a szegbelövő;

e) tompa eszközök - az ütés útján súlyos sérülés okozására felhasználható eszközök, így különösen:

- a baseball- és a softballütő,
- a merev és a rugalmas ütők, például a furkósbot, az ólmosbot és a gumibot,
- a harcművészeti eszközök;

f) robbanóanyagok, gyúlékony anyagok és gyújtóeszközök - a súlyos sérülés okozására vagy a légi jármű biztonságának veszélyeztetésére felhasználható robbanóanyagok, gyúlékony anyagok és gyújtóeszközök, valamint az ezekhez megtévesztésre alkalmas módon hasonlító anyagok és eszközök, így különösen:

- a lőszer,
- a gyutacs,
- a detonátor és a gyújtókészülék,
- a robbanóeszközök utánzata és imitációja,
- az akna, a gránát és más katonai robbanóeszközök,
- a tűzijáték és más pirotechnikai eszközök,
- a füstképző doboz és a füstképző kapszula,
- a dinamit, a puskapor és a képlékenyítő anyagot tartalmazó robbanóanyagok.

 

A 2015/1998 EU rendelet 5-B függeléke alapján az utasok a következő tárgyakat nem szállíthatják a feladott poggyászukban SEM: 


robbanóanyagok, gyúlékony anyagok és gyújtóeszközök - a súlyos sérülés okozására vagy a légi jármű biztonságának veszélyeztetésére alkalmas robbanóanyagok, gyúlékony anyagok és gyújtóeszközök, így különösen:

  • a lőszer,
  • a gyutacs,
  • a detonátor és a gyújtókészülék,
  • az akna, a gránát és más katonai robbanóeszközök,
  • a tűzijáték és más pirotechnikai eszközök,
  • a füstképző doboz és a füstképző kapszula,
  • a dinamit, a puskapor és a plasztik robbanóanyagok

 

Az utasoknál fellelt tiltott tárgyak elkobzásra kerülnek.

 

Biztosítás

A részvételi díjak biztosítást nem tartalmaznak, biztosítás kötés nem kötelező, de mi mindenkinek javasoljuk, hiszen külföldön a legkisebb orvosi ellátás is nagyon sokba kerül, ha valaki nem rendelkezik biztosítással. Honlapunkon az Online Biztosítás menüpontban betegség-baleset-poggyászbiztosítás és útlemondási biztosítás is köthető. Biztosítási káresemény esetén a biztosítónál csak és kizárólag a Biztosított járhat el. Amennyiben az út során Biztosított igénybe kívánja venni a Biztosító segítségét, a Biztosítóval való megállapodásban, kötvényben leírtak szerint kell eljárnia.

 

Ügyeleti telefonszám

A részvételi jegy bal felső sarkában ügyeleti telefonszám is szerepel. Bármilyen intézkedés csak ügyeletünkön keresztül történhet.  

Kérjük, hogy az ügyeleti telefonszámot indokolt esetben, esetlegesen felmerült probléma esetén azonnal hívják, szívesen segítünk.

Az ügyeleti telefonszámon helyfoglalás, általános utazási irodai tájékoztatás, talált tárgy információ nincs, ezen a számon utazáson részt vevő hozzátartozót nem tudnak elérni.

 

Idegenvezető, csoportkísérő

Repülővel történő utazásainknál a célországban  mindig tartózkodik magyar nyelven beszélő idegenvezető a csoporttal. A programok leírásánál jelöljük, hogy az idegenvezető már Budapestről a csoporttal együtt utazik, vagy a célországban a repülőtéren várja a csoportot.  Amennyiben a helyszínen várja a csoportot, úgy Budapesten  a repülőtéren a Ken-Edi Travel munkatársai segítik a becheckolást. Vannak olyan nevezetességek melyek csak helyi vezetéssel látogathatók. A helyi vezetés - nevezetességtől függően történhet: helyi idegenvezetővel, audioguide-dal, papír alapú információs anyaggal.  Kérjük, hogyha valakit nem érdekel a helyi vezetés, ne beszélgessen a vezetés közben, mert zavarhatja az idegenvezetőt és azokat is, akik szívesen hallgatják, amit a helyi vezető mond. A helyi vezető végig fogja mondani mindazt, amit az adott nevezetességről fontosnak és érdekesnek tart.

A társasutazásokon való részvétel is feltételez némi önállóságot. Programjaink során a szabadprogram időtartamát mindenkinek önállóan kell eltöltenie, idegenvezetői segítség  nélkül.

A társasutazások során idegenvezetőink mindig pontosítják a másnapi, illetve a napközbeni indulási időpontokat. Idegenvezetőink tapasztaltak, ismerik a programjainkat, pontosan tudják, hogy mikor kell elindulni ahhoz, hogy mindenhová időben odaérjenek és a programok zavartalanul lebonyolódjanak.

Kérjük, hogy programjaink során is figyeljenek az idegenvezető által megadott találkozási időpontokra. Az idegenvezető, mint az utazási iroda képviselője meghatározza a találkozási helyet és időpontot, ez mint szerződéses kötelezettség, vonatkozik az utasra. Ha az utas saját hibájából lemarad a csoporttól, mert nem jelenik meg a megbeszélt helyen és időpontban, akkor az idegenvezető nem köteles várakozni, joggal feltételezheti, hogy az utas a saját akaratából nem jelent meg, különösen akkor, ha az utas nem hívta az ügyeleti telefonszámot. Nem tudunk késő utasra várni, mivel nem szeretnénk a pontosan érkező utasainkat megváratni és kitenni annak, hogy esetleg a várakozás miatt a következő programról elkéssenek.  Amennyiben valaki úgy érzi, hogy nem tud visszatalálni a megadott találkozási helyszínre, időben jelezze ügyeleti telefonszámunkon, hogy segíteni tudjunk.

Idegenvezetőink nem adják meg saját mobilszámukat utasainknak, hiszen előfordulhat, hogy éppen idegenvezetést, városnézést tartanak és telefonjuk kikapcsolt állapotban van. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy nem hagyhatják félbe a városnézését és hagyhatják  ott a csoportot, mert valaki esetleg eltévedt. Emiatt a részvételi jegyen lévő ügyeleti telefonszámunkon várjuk segítség kérés esetén utasaink hívását. Munkatársaink szívesen  segítenek, azonnal intézkednek. Kérjük, hogyha valaki eltéved, hívja ügyeleti telefonszámunkat és mondja meg az utca, tér, stb nevét, ahol éppen áll. Így könnyen tudnak munkatársaink segíteni. Indulás előtt a mobil szolgáltatónál érdemes rákérdezni, hogy a mobil szolgáltatás külföldön működik-e. Kérjük, hogy foglaláskor minden esetben adjanak meg mobiltelefonszámot, melyen  a program során szükség szerint keresni tudjuk Önöket. Fontos, hogy a mobiltelefon bekapcsolt, működőképes állapotban legyen az út során. Ha valaki olyan mobilszámot ad meg, melyen az út során nem elérhető és emiatt szükség esetén keresni nem tudjuk, nem tudunk felelőséget vállalni azért, ha eltéved, nem jelenik meg a találkozási időpontban és az autóbusz a csoporttal nélküle elindul. Ilyen esetben a lemaradt utas saját maga, saját költségén gondoskodik továbbutazásáról vagy hazajutásáról.

 

Audioguide készülék, fülhallgató

Azoknál a programoknál, ahol a városi közlekedés, a városnézések illetve a nevezetességek meglátogatása kizárólag audioguide készülékkel valósítható meg, a készülékek átvétele-átadása  a repülőtéren átvételi jegyzékkel történik, a készülék elveszítése, megrongálása esetén 50 EUR / készülék összeg fizetendő.

 

Belépők, fotózás

A részvételi díjak a program során esetlegesen felmerülő belépőjegyek költségét NEM tartalmazzák - kivéve ahol ezt a programleírásban jelöljük.

A nevezetességek meglátogatása NEM KÖTELEZŐ. Külföldön, a  helyszínen vásárolandó belépőjegyek ára az adott ország hivatalos fizetőeszközeként megjelölt valutanemben fizetendő.  Javasoljuk, vigyenek aprópénzt magukkal, mert a nagyobb címletből történő visszaadás általában csak nehézkesen oldható meg. Ahol nyugdíjas, diák stb. kedvezményes belépőjegy vásárolható,  belépéskor kérik a kedvezményre jogosító igazolványt.

Olyan nevezetességek is vannak, hol csak az adott ország nyugdíjasai érvényesíthetnek nyugdíjas kedvezményt.  Csoportos jegyárak esetén nyugdíjas kedvezmény nem mindenhol érvényesíthető.

A várható belépőjegy árak csak tájékoztató jellegűek, az előző év árai alapján adjuk meg,  ezek esetleges változását irodánk befolyásolni nem tudja. Amennyiben a belépőjegyárakban változás történik, honlapunkon az adott programnál jelezzük. Tájékoztatjuk Önöket, hogy a jegypénztáraknál kiírt belépőjegyárak nem minden esetben egyeznek meg a csoportokra vonatkozó belépőjegyárakkal, hiszen csoportok esetén a legtöbbször vezetési, foglalási  díjat is fizetnünk kell.  A vezetési díj nem feltétlenül jelent helyi vezetést, van, ahol akkor is fizetendő, ha idegenvezetőnk tartja a vezetést. A nevezetességek, látnivalók üzemeltetői a gyorsabb ügyintézés miatt csoportok esetén kérik, hogy az idegenvezető gyűjtse össze utasainktól a belépőjegyek díját és egyben fizesse ki a pénztárnál. Ezt idegenvezetőink - ha utasaink megbízzák - megteszik, de a pénz átadására nem kötelezünk senkit. Csoportos jegy vásárlásra esetén a csoport tagjai részére nem állítanak ki külön-külön belépőt, általában egy csoportos belépő kerül kiállításra, de vannak olyan nevezetességek, ahol az ügymenet meggyorsítása érdekében csak egy elektronikus csoportos kódot adnak. Külön, egyénileg is megvásárolható a belépőjegy, ha valaki nem kíván a csoporthoz, az esetleges vezetéshez csatlakozni.

Idegenvezetőink a belépőjegyekről, esetlegesen templomokban fizetendő adományokról számlát nem kérnek, elszámolást utasaink felé nem készítenek. Ezzel kapcsolatban reklamációt nem tudunk elfogadni. Amennyiben valaki nem bízik meg az idegenvezetőben, számlát, elszámolást kér minden egyes belépőről, adományról, kérjük, intézze önállóan a belépőjegy vásárlását, mely külföldön minimális helyi nyelvtudással könnyedén megoldható.  Vannak olyan programok,  ahol a belépőjegyek előre megvásárolhatók (ezt az adott programnál külön jelöljük). Ezeknél a programoknál javasoljuk a belépőjegyek foglaláskor  történő megvételét, mert csak annyi utast  tudunk lejelenteni az adott nevezetességbe történő belépéshez, ahányan a belépőjegyet befizették. Ezen  a létszámon felül nem minden esetben tudnak további utasokat a bejelentett csoporttal egyidőben beengedni. Idegenvezetőink az előre lejelentett utasaink belépőjét veszik át az erre kijelölt pénztárnál. Azon utasaink, akik a helyszínen kívánnak belépőt vásárolni, ezt - általában másik pénztárnál -  egyénileg intézik és fizetik. Vannak olyan programok, amelyek esetén helyszíni belépőjegy vásárlásra egyáltalán  nincs lehetőség, Amennyiben valaki nem jön el egy adott útra  és belépőjegyet, fakultatív kirándulást fizetett be foglaláskor, a belépőjegy vagy fakultatív kirándulás árának visszatérítésére nem tarthat igényt.  A nevezetességek jelentős részében a fényképezés nem megengedett, vagy külön fotójegy megvásárlásához kötött. Megkérünk mindenkit, hogy ahol nem lehet, vagy ha nem vásároltak fotójegyet, ne fotózzanak. A nevezetességek nagy részét bekamerázták, így pontosan látják, ha valaki fényképeket készít. Ilyen esetben mindaddig nem engedik ki a csoportot, míg az engedély nélkül fényképet készítő/k fényképezőgépéből, telefonjából stb. ki nem törölték a fotókat.

 

Nevezetességek

Minden nevezetesség üzemeltetője, tulajdonosa fenntartja magának a jogot arra, hogy esetleges rendezvény, fesztivál,  felújítási munkák stb. miatt (vagy akár gazdasági megfontolásból) az adott nevezetesség egy részét, vagy akár a nevezetesség teljes egészét a látogatók elől elzárja. Előfordulhat, hogy egy adott nevezetesség egy éppen aktuális rendezvény (futóverseny, kerékpáros verseny stb.) következtében kialakult útlezárás miatt nem közelíthető meg. Amennyiben egy adott nevezetesség szezon közben véglegesen vagy időszakosan bezár, úgy irodánk az emiatt meghiúsuló programot egyéb más programra cserélheti, erről értesítést nem küld. Esetleges étterem bezárás, felújítási munkák miatt az étteremváltoztatás (és ebből adódóan a menüsor változtatás) jogát fenntartjuk.

Fent leírt esetekben irodánkat felelősség nem terheli, ezzel kapcsolatban reklamációt nem tudunk elfogadni.

 

Fakultatív programok

Programjaink leírásánál - körutazásoknál, városlátogatásoknál, nyaralásoknál egyaránt - jelezzük, ha fakultatív program befizetésére van lehetőség. A fakultatív programoknál a jelentkezés létszáma maximalizált, ezért egy bizonyos létszámon felül további jelentkezéseket nem tudunk elfogadni. Mielőbbi jelentkezést javaslunk. Mindenütt meghatározzuk, hogy az adott fakultatív programra kizárólag előre foglalással és befizetéssel lehet jelentkezni vagy a helyszínen  az adott ország hivatalos pénznemében a jelentkezés, befizetés a helyszínen történik. A fakultatív program ideje alatt azoknak az utasainknak, akik a programra nem fizettek be, szabadprogram van, számukra külön programot nem szervezünk. Idegenvezetőink a fakultatív programon részt vevőkkel tartózkodnak. A fakultatív programok ára nem mindenütt tartalmaz belépőjegyköltséget, erről az adott program leírásánál adunk tájékoztatást.

 

Praktikus tanácsok

A programok során a városnézések gyalogosan történnek, így javasoljuk, kényelmes cipőben induljanak útnak. Pl. a barlangokban, borospincékben, sajtüzemekben nyáron is hűvös van, így érdemes kardigánt, pulóvert vinni. Barlangokban, vízeséseknél a nedvességből adódóan csúszhat a talaj, így szandál, magassarkú cipő viselését ezeken a helyeken nem ajánljuk, zárt cipő viselését javasoljuk.

Programjainkat úgy állítottuk össze, hogy ezek egy bármilyen korú, a korának megfelelő átlagos egészségi állapotú ember számára ne legyenek megerőltetőek.

Tisztelettel megkérünk mindenkit, mérje fel saját egészségi állapotát, képes-e a kiválasztott programon problémamentesen végigmenni. Amennyiben mozgássérült, mozgásában korlátozott utasnak foglal a Megrendelő, kérjük, ezt foglaláskor jelezze, mivel a szállodák nem akadálymentesítettek és vannak olyan programok, melyeknél a külső körülmények, helyi viszonyok nem teszik lehetővé, hogy a program mozgássérült utas számára teljes egészében megvalósítható legyen. Nem jó, ha az induláskor szembesülünk azzal, hogy mozgássérült utas utazik a programon, mert akkor már nem tudunk intézkedni, esetleg másik utat javasolni. Munkatársaink szívesen segítenek mindenkinek a számára legmegfelelőbb program kiválasztásában.

 

 

Ellátás

Programjaink részvételi díjai a leírásban meghatározott ellátást tartalmazzák. Többnapos utaknál egy szobán belül egyféle ellátás választható.

Az éttermekben (beleértve a szállodák éttermeit is) csoportok részére előre megterítenek annyi főre, ahány főből áll csoport. Csak a megterített helyeket foglalhatjuk el. Annyian üljünk le egy asztalhoz, ahány főre azt megterítették, ne rendezzük át az asztalokat, ne üljünk olyan asztalhoz, amelyet nem csoportunk részére tartanak fenn. Négyfős asztalokhoz négyen, hatfős asztalokhoz hatan stb. foglaljanak helyet. Az asztalokhoz történő leülést, kérjük, önállóan oldják meg. A többfős társaságoknak javasoljuk, hogy ne utoljára menjenek be az étterembe, mert nem biztos, hogy együtt tudnak majd ülni. Ne várják idegenvezetőnk segítségét, hogy másokat átültessenek. A szállodákban a csoportok részére általában külön terítenek. Ez nem diszkrimináció, ez egy jó bevált szokás. Az étkezések időpontját és időtartamát mindig a szállodák határozzák meg, ebbe irodánknak beleszólása nincs. A több épületből álló szállodáknál általában a főépületben található az étterem, ide kell étkezéskor átsétálni. Vannak olyan szállodák is, ahol a reggelit a szálloda éttermében szolgálják fel, de a vacsorát külön étteremben kapja a csoport.

 

A programoknál megjelölt ellátás italfogyasztást nem tartalmaz (kivéve, ahol ezt külön jelöljük). Az italt mindenki a helyszínen a felszolgálónál rendeli és fizeti az adott ország hivatalos pénznemében. Az éttermekben nem tesznek az asztalokra kancsóban csapvizet..

Néhány tudnivaló a programoknál megjelölt ellátásokkal kapcsolatban:

 

kontinentális reggeli - személyenként 2 db péksütemény, vaj, dzsem vagy méz

bővített kontinentális reggeli - személyenként 2 db péksütemény, vaj, dzsem vagy méz, két szelet sajt és két szelet felvágott

menü vacsora - egyforma menüt szolgálnak fel mindenkinek, menüválasztás nincs

vacsora menüválasztással - minimum kétféle menüből lehet választani

all inclusive ellátás - korlátlan étel- italfogyasztás reggeltől-estig, az all inclusive ellátásban szereplő italokat a szálloda határozza meg

ultra all inclusive ellátás - az all inclusive ellátás szállodánként változó, különféle szolgáltatásokkal kibővítve

all inclusive light ellátás - korlátlan étel- és italfogyasztás az étkezések időtartama alatt, az all inclusive ellátásban szereplő italokat a szálloda határozza meg

 

Svédasztalos étkezés esetén a legtöbb étteremben, szállodában nem a vendégek, hanem a svédasztalnál álló felszolgálók  szedik a vendégek tányérjára a kiválasztott ételeket, ezáltal az ételek kiszolgálása gördülékenyebbé, kulturáltabbá válik. Fontos tudni, hogy a svédasztalos étkezés nem jelent teljesen korlátlan fogyasztást és a svédasztal folyamatos újratöltését. A svédasztal egy ún. felszolgálási forma.  A szállodák a  svédasztalra kitett ételmennyiséget az utaslétszámnak megfelelően határozzák meg, többféle ételből lehet választani, el lehet dönteni, ki mit szeretne fogyasztani. Azt, hogy hányféle ételből lehet választani, a szálloda határozza meg, a válaszék általában 2-3 féle ételből áll. A különböző szállodák ételválasztékát, ételmennyiségét ne hasonlítsuk össze. A kitett ételek választéka - akár reggeliről, akár vacsoráról van szó - nem változik minden nap. Csak rajtunk múlik, mennyire tesszük változatossá saját étkezésünket. Ha valaki minden nap minden egyes ételből eszik, annak étkezése egyhangú lesz. Érdemes minden nap más-más ételt választani a kitett ételek közül. A svédasztalos étkezés nem jelenti azt, hogy az összes kitett ételfajtából mindenki korlátlanul fogyaszthat. Kérjük, hogy erre legyenek tekintettel, hiszen ha az étkezés kezdőidőpontjára megérkező utasok minden ételből megpakolják tányérjukat, nem jut majd a később érkezőknek. Ilyen esetben reklamációt nem tudunk elfogadni. Az olaszországi szállodákban  egyre gyakoribb, hogy svédasztalos reggelinél a vajakat, dzsemeket, péksüteményeket, müzliket, italokat stb. svédasztalos rendszerben teszik ki, szabadon szedhetők,  de a felvágottakat, sajtokat felszolgálják, melyből lehet még kérni a felszolgáló személyzettől. A svédasztalos reggeli nem minden szállodában jelent meleg ételt, vannak szállodák, ahol a svédasztal választékában hideg ételek szerepelnek. Ne lepődjünk meg azon, ha külföldön a reggelinél nem találunk kitéve paprikát, paradicsomot.  Az olaszországi szállodákban - szállodai besorolástól függetlenül - egyre gyakrabban adnak az étkezésekhez eldobható poharat. Ez a benne lévő ital élvezeti értékét nem befolyásolja, nem fogják üvegpohárra cserélni. Szállodákban, éttermekben higiéniai okokból gyakran használnak letörölhető vagy eldobható asztalterítőt.  A szállodák étterméből ételt, italt kihozni nem szabad. A félreértések elkerülése végett ne menjünk étkezni nagyobb táskával, hátizsákkal, szatyorral, hiszen erre az étkezésnél nincs szükség. Ne tegyük ki magunkat annak a kellemetlenségnek, hogy az étterem kijáratánál kinyittatják a bevitt táskát, szatyrot. Amennyiben az étteremből történő étel kihozása miatt a szálloda az utas felé szankciót alkalmaz (pl. szolgáltatás igénybevételének korlátozása, kihozott étel kifizettetése), ezért irodánkat felelősség nem terheli, a következményeket utas vállalja.

 

A többnapos városlátogatásoknál, körutazásoknál, - ahol az alap részvételi díj reggelis ellátást tartalmaz - lehetőség van vacsora befizetésére. Vegetáriánus vacsora minden menürendszerű vacsora esetén választható, ezt foglaláskor kérjük jelezni. Fontos tudni, hogy a vegetáriánus étel nem vegán étel, nem tojás-, tej-, laktóz-  vagy gluténmentes étel. A vegetáriánus étel   esetenként halétel is lehet. A vacsora igénylése nem kötelező, ezt lehetőségként biztosítjuk utasaink számára az éttermi áraknál kedvezőbb áron. A vacsora adagok menü adagok, csoportok részére  készülnek, nem választhatók.  Az ételeket a szállodák szakácsai készítik a helyi szokások szerint. Sem az adagok méretére, sem az ételek ízesítésére, választékosságára irodánknak nincs ráhatása. A felszolgált ételek mennyiségére,  ízére illetve a választékra vonatkozóan reklamációt nem tudunk elfogadni. Akinek egyéni igénye, elképzelése van a vacsorát illetően, akár adaggal, akár ízesítéssel, alapanyagokkal kapcsolatban, annak nem javasoljuk a csoportos étkezést.

 

Előfordul, hogy egy szállodában, étteremben más csoportok is étkeznek velünk egy időben.

Ne hasonlítgassuk az általunk kapott szolgáltatást, ellátást a másik csoportok által kapott szolgáltatással, ellátással, mert elképzelhető, hogy másik csoport más szolgáltatásra, ellátásra fizetett be. Mi csoportjaink azokat a szolgáltatásokat, ellátást kapják, melyre befizettek.

 

Az étkezések időpontját és időtartamát a szállodák határozzák meg éttermük nyitvatartási idejének figyelembevételével. Körutazásoknál, városlátogatásoknál előfordul, hogy az éttermi nyitva tartástól eltérő időpontban érkezünk a szállodába illetve indulunk reggel a szállodából. Ilyen esetben a éttermek hideg reggeli illetve  vacsoracsomagot készítenek mindenkinek, melyet útközben, illetve vacsora esetén  a szobában lehet elfogyasztani.

 

Amikor külföldre utazunk, nemcsak az adott ország kultúrájával, szokásaival hanem gasztronómiájával is megismerkedünk. Előételként általában hideg előételt, salátát szolgálnak fel, nem a leves a jellemző.   A szállodákban, éttermekben európai ételekkel találkozhatunk, de az ételeket az adott nemzet konyhájának szokásai szerint készítik el. A különféle országok szállodáinak ellátását ne hasonlítsuk össze, mert még azonos szállodakategórián belül is különbözőek lehetnek.

Külföldön nem valószínű, hogy magyaros ételekkel fogunk találkozni.  Kérjük, ne hasonlítsák az ételek elkészítését ahhoz, ahogy Önök otthon készítik, hiszen ahány nemzet, annyi szokás és nem várhatjuk el, hogy szokásaikat miattunk megváltoztassák.

 

 

 

 

 

Szállodák

A szállodák besorolását mindig az adott országban érvényes besorolási kategória szerint adjuk meg. Irodánknak nincs jogalapja arra, hogy az adott ország szálloda szövetsége által kiadott szállodai besorolást megváltoztassa. Amennyiben valaki nem ért egyet egy szálloda besorolásával, ne irodánknak, hanem az adott ország szállodaszövetségének jelezze, bizonyára szívesen fogadják az építő jellegű javaslatokat. Az nem lehet reklamáció alapja, hogy valaki nem ért egyet a szállodai besorolással vagy mások az elvárásai, mint amit a szálloda a leírtak szerint nyújtani tud. Vannak több épületből álló szállodák is, ilyen esetben a csoport nem biztos, hogy egy épületben kerül elhelyezésre. A körutazásoknál, városlátogatásoknál a szobákban a létszámnak megfelelő ágy, komód vagy szekrény, TV, zuhanyozós fürdőszoba az alapfelszereltség, törölközőt adnak. WI-FI nem minden szállodában alapfelszereltség, vannak szállodák, ahol a WI-FI használatért fizetni kell.  A 4 emeletes vagy annál alacsonyabb szállodákban általában nincs lift, a csomagokat mindenki saját maga viszi fel a szobájába, erre személyzetet nem biztosítanak.  A legtöbb szállodában a kétágyas és 2+1 ágyas szobák mérete azonos. 3. ágyra vonatkozó kedvezmény nem minden szállodában van. Nem minden kétágyas szoba pótágyazható.  A pótágy általában egy heverőnél valamivel kisebb méretű kihúzható fotelágy. A szállodai szobákat minden esetben a szállodák osztják el. A szállodákban tetőtéri szobák is lehetnek. A szállodákban  nem minden emeleten van 2+1 ágyas, kétágyas és egyágyas szoba, így ha megrendeléskor az egy  foglaláson lévők többféle szobatípust választanak, nem biztos, hogy egy emeleten kerülnek elhelyezésre. Amennyiben valakinek a szobával kapcsolatban igénye, kérése van (különálló ágyas szoba, duplaágyas szoba, tengerrenéző szoba, erkélyes szoba, emelet szám, szobaszám stb.) és ez felár ellenében nem vehető igénybe, a kérést jelezni tudjuk a szálloda felé, de az igény teljesülésére vonatkozóan garanciát nem tudunk vállalni.  Főként a mediterrán országokban - szálloda kategóriától függetlenül - a szobákban gyakori a kőpadló, az ágyak kerete fém, ezen található a matrac. A szállodai szobák, közlekedő folyosók ablakai a magas, sokemeletes szállodákban a felsőbb emeleteken biztonságtechnikai okokból nem nyithatók. Az egyágyas szobák mérete a kétágyas szobákhoz viszonyítva kisebb, fekvése általában kedvezőtlenebb, előfordul, hogy  másik épület falára néz. Az egyágyas szobák magasabb ára nem azt jelenti, hogy magasabb színvonalú szolgáltatást nyújt, hanem azt, hogy nem kell a szobán senkivel osztozni, az egyágyas szobában egy fő kerül elhelyezésre. A szállodák korlátozott számban rendelkeznek különálló ágyas, duplaágyas, pótágyazható kétágyas és egyágyas szobákkal, szállodától függ, hogy az épületben melyik szobatípusból hány db található. Ha pl több a különálló ágyas szobaigény, mint ahány különágyas szoba a szállodában van, úgy a szálloda az adott darabszámon felüli szobák esetén duplaágyas szobát fog adni.  A szállodai szobák mérete - még ugyanazon szállodán belül sem mindig azonos, hiszen az épület adottságaiból következően méretbeli különbségek lehetnek. A szállodai szobák alvásra, pihenésre alkalmasak, egyéb szabadidős tevékenység végzésére nem. A szobák (különösen Olaszországban, Franciaországban, Görögországban, Svájcban) viszonylag kisméretűek. A szállodai szobák méret különbségei miatt sem a szállodák, sem irodánk nem tud reklamációt elfogadni. Kérjük, ne töltsék egymás szobáinak méregetésével, összehasonlításával nyaralásuk, pihenésük idejét.

A programok leírásánál  a szállodai szobákról szerepeltetünk képet/képeket. A szállodák összes szobájának fényképét nem tudjuk megjelentetni. A szállodák szobáinak bútorzata, a kárpitok, textilek színe szobánként változó lehet. A szállodák antiallergén ágyneműt nem tudnak biztosítani.

A légkondicionált szállodák többségében a légkondicionálás központilag szabályozott. Reggel és este a légkondicionálást automatikusan központilag bekapcsolják, de napközben, amikor a szobákban nem tartózkodik senki, a légkondicionálás nem működik. Ha valaki valamilyen oknál fogva napközben a szobájában kíván tartózkodni, a légkondicionálást kérésre bekapcsolják.

A mediterrán országokban a fürdőszobákban nem mindenütt van zuhanytálca. Zuhanyozáskor a zuhanyzó kövezett padlóján kialakított összefolyón folyik le a víz.

A szállodákban a számukra kötelezően előírt fertőtlenítőt is tartalmazó mosószerrel mosnak.

Ne várjuk az otthon megszokott öblítőillatot a textiliákon.

Nem minden szállodában van a fürdőszobában hajszárító, tusfürdő, kézmosó szappan. A szállodai fürdőszobai hajszárítók nem nagy teljesítményűek, egyszerű hajszárításra igen, de  komplett frizura elkészítésére nem alkalmasak

Figyeljünk a szállodai szobákban, fürdőszobákban elhelyezett kiírásokra. Vannak szállodák, ahol környezetvédelmi okokból  a törölközőt csak akkor cserélik, ha azt a földre ledobjuk, akkor takarítanak, ha az erre vonatkozó táblát kitesszük illetve a szobakulcsot a recepción leadjuk.

 

Fontos tudni, hogy a szállodák csak a  széfben elhelyezett értékekért vállalnak felelősséget.

Szállodától függően a széfek a szobákban vagy a szálloda recepcióján találhatók, a széfbérlést egyénileg a recepción lehet intézni.

A szállásváltoztatás jogát -  minimum azonos kategórián és régión belül - fenntartjuk, erről értesítést nem küldünk, a változást honlapunkon szerepeltetjük.

 

 

A szállodákban nemcsak a mi utasainkat szállásolják el. Ne várjuk el, hogy minden szállodában csak mi legyünk és a szálloda személyzete csak hozzánk alkalmazkodjon, hiszen mások is laknak a szállodában.

A szállodákban és környékükön - különösen a nyári időszakban, illetve különféle helyi rendezvények, esküvők esetén -  nagy élet lehet. Szól a zene, a vendégek és a helyi lakosok is vidáman szórakoznak. Nem alkalmazkodnak hozzánk, jól érzik magukat, van, amikor késő estig. Ez bizony néha zenével, zajjal jár és nem fogják az adott rendezvényt előtt befejezni azért, mert a mi csoportunk megérkezett.  A tapasztalat az, hogy vendégeink ezen nem bosszankodnak - miért is tennék -  hanem  ők is jól érzik magukat. A szállodák környékén napközben építkezések is folyhatnak, mely esetenként zajjal is járhat.

 

Tekintettel arra, hogy a vendégek szállodai rendszerbe való rögzítése szobánként kb. 20 percet vesz igénybe, a szállodákban bevett szokás, hogy az utasoktól bejelentkezéskor elkérik az útiokmányt, kiadják a szobakulcsot, majd miután mindenki bejelentkezett, rögzítik az utasok adatait a szálloda szobafoglalási rendszerébe. Ezt követően az útiokmány a recepción visszakérhető.  Egyre gyakoribb, hogy a szállodák már a szobalista leadásakor előre kérik az utasok pontos, útiokmányban szereplő nevét, születési dátumát, útiokmányának számát, érvényességi idejét. Foglaláskor ezeket az adatokat feltétlenül kérjük megadni.  A szállodákban történő bejelentkezéstől a vendégek  adatainak kezelésére, tárolására a szállodák adatvédelmi szabályzatában leírtak vonatkoznak. Amennyiben valaki nem akarja útiokmányát a recepción leadni, úgy azután kapja meg szobakulcsát, miután a többi, útiokmányát leadó utas bejelentkezését elintézték. Ezután kezdik meg az útiokmányt le nem adó vendég regisztrálását. Ilyen esetben a bejelentkezést már önállóan kell intézni, mivel idegenvezetőnk a bejelentkezett utasokkal megy a szobákat elfoglalni. Az útiokmány le nem adásából eredő várakozásért, esetleg emiatt a vacsora kezdetéről való késésért az útiokmányt le nem adó utasok felé semmilyen felelősség sem a szállodát, sem irodánkat nem terheli.

 

Társítással kapcsolatos tudnivalók

Egyedül utazó kedves utasaink társítását  kétágyas szobákban vállaljuk a szabad kapacitás függvényében, így az alap részvételi díjon felül semmilyen felárat nem kell fizetniük.  A foglalások érkezési sorrendjében azonos nemű, egyedül utazó utasokat társítunk. Társítással kapcsolatos egyedi igényeket (pl. életkor, dohányzás, érdeklődési kör) figyelembe venni nem tudunk, mivel utasainktól csak az utazási szerződés megkötéséhez szükséges adatokat kérjük. A társított utasok adatait egymásnak adatvédelmi szabályzatunk értelmében nem adjuk ki. Azzal kapcsolatban, hogy a társított utasok esetlegesen nem jönnek ki jól egymással, sajnos nem tudunk felelősséget vállalni, de az sem a mi érdemünk, bár nagy örömünkre szolgál,  ha a társításból adódóan barátságok születnek.

 

Tengerpart

A tengerpart szállodáktól való távolságát minden programunknál tájékoztató jelleggel megadjuk. A tengertől való távolság és a választott strandtól való távolság nem minden esetben azonos.  Természetesen több úton is megközelíthető minden tengerpart, mindenki saját maga választja ki a számára legmegfelelőbb útvonalat. Homokos tengerpartoknál a nagyon meleg nyári időszakokban, amikor eső, szél nincs,  előfordulhat, hogy a víz partközeli része algásodik. Emiatt irodánk nem hibáztatható, ezzel kapcsolatban reklamációt nem tudunk elfogadni.

 

Időjárás

Programjaink rossz idő esetén is indulnak. Utasaink részéről történő lemondás esetén általános szerződési feltételeink III/4. pontjában leírtak az irányadók.

 

Tisztelettel kérjük, megköszönjük

Munkatársaink  azon dolgoznak, hogy minden a legjobban sikerüljön és Önök jól érezzék magukat. Udvariasan, kulturáltan viselkednek, beszélnek Utasainkkal. Köszönjük a nevükben is,  ha mindenki így viszonyul hozzájuk.

Sajnos az utóbbi időben az a tapasztalat, hogy vannak, akik nem tudják otthon hagyni problémáikat, ebből adódóan utazásuk során nem tudják jól érezni magukat, agresszíven, kiabálva próbálnak mindent kérdezni, intézni.

Tisztelettel megkérünk mindenkit, aki utazásra fizet be, próbálja meg jól érezni magát, hagyja otthon esetleges gondjait. Aki ezt nem tudja megtenni, inkább ne induljon társasutazásra, hiszen nemcsak saját maga, de utastársai utazását, nyaralását, de még az idegenvezető munkáját is tönkreteheti. A részvételi jegy utazásra, a befizetett szolgáltatások igénybevételére jogosít, de az iroda munkatársaival, idegenvezetőivel, autóbuszvezetőivel, a szállodák és éttermek alkalmazottaival való kiabálásra, agresszív viselkedésre nem.

Higgyék el, türelemmel,  a ?kérem" és ?legyenszíves" szavakkal sokkal több mindent el lehet érni. Megértésüket köszönjük.

 

Kis dolog, de fontos!

A WC használatért a legtöbb helyen  fizetni kell, így érdemes aprópénzt vinni a program során érintett országok pénznemeiből. Az éttermekben, múzeumokban általában egy, max. két WC van.

 

Közösségi oldalak, fórumok, kapcsolattartás

Közösségi oldalakon keresztül küldött üzenetben foglalással kapcsolatos semmilyen ügyintézés nem lehetséges, a különféle fórumokon, közösségi oldalakon beérkezett kérdéseket, véleményeket nem tudjuk figyelemmel kísérni, ezekre nem tudunk válaszolni.

Kérdés, kérés, vélemény nyilvánítás ügyében keressenek minket  telefonon, vagy e-mailen. Kérjük, bármilyen formában veszi fel velünk a kapcsolatot,  minden esetben adja meg nevét, meglévő foglalással kapcsolatos ügyintézés esetén foglalási számát.

 

És amiről ne feledkezzünk el..

Csoportos utazáson  több, különféle karakterű, stílusú utasunk vesz részt és utazik együtt.

Kérjük, legyünk tekintettel egymásra, hiszen mindenki szeretné az utazás során jól érezni magát. Irodánk munkatársai is azon dolgoznak, hogy minden jól sikerüljön a program során és utasaink élményekben gazdagon térjenek haza az általuk választott utazásról.

 

 

 

 


1067, Budapest, Teréz krt. 22. (bejárat az Aradi utcából)
Információs telefon: 278-2156, 278-2157
e-mail: info@keneditravel.com
Engedélyszám: U-001074